Контактирајте нас

+ 381 11 36 42 600

ili

Оцените сајт

Онлине формуларом

ВАШЕ МИШЉЕЊЕ

>>пишите нам
06.04.2015.

Први резултати кампање подношења финансијских извештаја показују да је велики део привреде спреман за електронску комуникацију с државом, која ће бити обавезна од 2016. године, речено је данас након састанка министра привреде Жељка Сертића и директора Агенције за привредне регистре (АПР) Звонка Обрадовића.

Министар Сертић је нагласио да је веома важно што су ИТ решења за ове извештаје направили људи запослени у АПР-у.

Он је похвалио и систем обједињених шалтера у овој институцији где је електронски повезано више државних органа – Пореска управа, РЗЗО, ПИО Фонд.

„Раније је било потребно више од 50 дана да се региструје фирма, а данас је потребно пет дана, а често и мање од тога“, рекао је Сертић.

Министар је поручио да ће држава дати подршку скраћивању процедура, које доводи до тога да се грађанима и привреди поједностави живот.

Он је рекао да су сви послови везано за рокове најбоље оцењени и на највишем нивоу.

Сертић је најавио и да ће ускоро бити доступна листа оних који не могу да оснивају нове фирме.

„Они који су у судским процесима због једне фирме, неће моћи да оснивају нове. Циљ је да се новац не пребацује из једног у друго новоосновано предузеће, а да се дугови остављају“, рекао је Сертић.

Законска обавеза привреде је да од 1. јануара 2016. финансијске извештаје подносе АПР-у искључиво у електронској форми са сертификованим електронским потписом.

„Преко посебног система АПР-а, од око 150.000 финансијских извештаја које подносе привредни субјекти, њих чак 92 одсто, односно 144.000 то су урадили преко интернета“, рекао је директор АПР Звонко Обрадовић.

Обрадовић је подсетио да је до сада у АПР пристигло, уз финансијске извештаје за статистичке потребе и 110.000 коначних извештаја и то пре рока.

Он је прецизирао да је 28.400 извештаја поднето са са квалификованим електронским потписом законског заступника. Око 18.000 оних је, казао је он, било у обавези да то достави.