Контактирајте нас

+ 381 11 36 42 600

ili

Оцените сајт

Онлине формуларом

ВАШЕ МИШЉЕЊЕ

>>пишите нам

Више од 50 одсто светског тржишта челика је у рукама Кинеза и они у својим дугорочним калкулацијама имају разлог зашто су дошли на наше тржиште, изјавио је данас министар привреде Жељко Сертић.

Сертић је, гостујући на РТС-у, рекао да су велика очекивања од продаје Железаре Смедерево кинеској компанији Хестил, како за раст БДП-а, тако и када је реч о осавремењивању производње челика у Србији.

Како је министар објаснио кинеска компанија опремиће Железару најсавременијом технологијом, какву имају њене друге фабрике широм света, али увешће и другачији однос менаџмента према радницима, добављачима, купцима…

„У тој промени очекујем велики напредак и унапређење укупног пословања“, рекао је Сертић.

Он је додао да ће уговор о продаји Железаре бити објављен „за дан-два“, и констатовао да није исто када се набављају сировине за велику производњу од 50 милиона тона годишње, насупрот за једну високу пећ, као што је било до сада.

Када је реч о дуговима смедеревске фабрике Сертић је истакао да ће се тај проблем ресавати у наредном периоду, да ће један део бити решен кроз купопродајну цену, али је истакао да се држава неће посебно задуживати како би они били враћени.

На питање да ли притисак Брисела на Кину да смањи производњу може да утиче на пословање Железаре у Смедереву, Сертић је објаснио да је проблем са Кинезима и појединим фабрикама из Јужне Америке настао прошле године јер су продавали своје производе на тржишту Европске уније испод реалних цена.

„Нама овде је пре свега интерес да побољшавањем перформанси Железаре добијемо готове прозиводе који имају вишу тржишну вредност. Када се буду уложила средства, не само у постојеће погоне, него и у нове процесе који ће омогућити да се заврши виша прерада лимова и челика, који ће моћи да буде продаван за ствари које до днаас никада нисмо продавали“, рекао је Сертић.

Он је као пример навео произвођача аутомобила Фијат који, како је рекао, не купује челик у Србији, већ га увози.

„То је зато што нисмо имали линију за галванизацију. Данас више не постоји ниједан аутомобил на свету који се прави од обичних лимова. И то је простор у којем ћемо, заједно са кинеским партерима, радити“, рекао је Сертић и нагласио да је посао Хестила да обезбеди тржиште, средства, научи раднике новим пословима и уведе нову филозофију пословања.