Kontaktirajte nas

+ 381 11 36 42 600

ili

Ocenite sajt

Online formularom

VAŠE MIŠLJENJE

>>pišite nam
27.03.2015.

Vlada Srbije usvojila je Strategiju za podršku razvoja malih i srednjih preduzeća, preduzetništva i konkurentnosti za narednih pet godina. Pomoćnica ministra privrede Katarina Jovanović kaže za RTS da je najvažnije poboljšati uslove poslovnog okruženja i obezbediti nove načine finansiranja malih i srednjih preduzetnika.
Katarina Jovanović kaže da je strategija dala okvir za period do 2020. godine, a konkretne mere kojima će se doći do boljeg stanja preciziraće se svake godine na osnovu akcionih planova.
„Nerealno je očekivati da će u prvim godinama biti ostvaren maksimalni rezultat. U prvim godinama intenzivno će se raditi na stvaranju boljih uslova koji će kasnije doneti efekte“, istakla je pomoćnica ministra privrede gostujući u Dnevniku RTS-a.
Prema njenim rečima, strategija za podršku razvoja malih i srednjih preduzeća zasniva se na šest stubova, a prvi je poboljšanje poslovnog okruženja.
„Veća pažnja je na procedurama, jer one nisu često prepreka, koliko je prepreka sama njihova implementacija“, ističe Jovanovićeva.
Dodaje da se strategijom predviđa veća transparentnost u obavljanju administrativnih postupaka, a jedna od mera je da institucije koje pružaju usluge malim i srednjim preduzećima na svom sajtu prikažu usluge koje pružaju.
Drugi stub strategije, dodaje pomoćnica ministra privrede, jeste finansiranje.
„Mala i srednja preduzeća bila su okrenuta kreditima. Radiće se da se otklone faktori koji čine da ti krediti budu skuplji“, objašnjava Jovanovićeva.
Kada je reč o novim tržištima, koja treba osvojiti, pomoćnica ministra privrede ističe da je nemogućnost povezivanja sa drugim tržištima i preduzećima najveći problem za mala i srednja preduzeća.
„Radi se na tome da se podigne spremnost malih i srednjih preduzeća da traže nova tržišta. Važno je da se pruži podrška da izađu na nova tršišta i da se povežu sa većim preduzećima“, naglašava Jovanovićeva.
Rezultati primene će se, kako kaže, meriti na osnovu indikatora, odnosno kvantitativnih vrednosti koji postoje za svaki od šest stubova strategije.
Jovanovićeva dodaje da je jedna od najvažnijih stvari nije samo otvaranje novih radnih mesta, već i prevođenje u legalnu sferu onih koji rade u sivoj ekonomiji.
Mala i srednja preduzeća čine 99,8 odsto od ukupnog broja pravnih lica u Srbiji.
Vlada Srbije usvojila je na jučerašnjoj sednici Strategiju za podršku razvoja malih i srednjih preduzeća, preduzetništva i konkurentnosti u narednih pet godina.
Strategija definiše jedinstvenu javnu politiku Vlade Srbije kako bi se ojačala mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetništvo da odgovore na pritisak konkurencije na zajedničkom tržištu EU, a to se prvenstveno odnosi na unapređivanje poslovnog okruženja, pristup izvorima finansiranja i razvoj procesa obrazovanja.