Мобилна навигација
19. apr 2016.

Sertić: Hestil će uvesti novu filozofiju poslovanja

Više od 50 odsto svetskog tržišta čelika je u rukama Kineza i oni u svojim dugoročnim kalkulacijama imaju razlog zašto su došli na naše tržište, izjavio je danas ministar privrede Željko Sertić.

Sertić je, gostujući na RTS-u, rekao da su velika očekivanja od prodaje Železare Smederevo kineskoj kompaniji Hestil, kako za rast BDP-a, tako i kada je reč o osavremenjivanju proizvodnje čelika u Srbiji.

Kako je ministar objasnio kineska kompanija opremiće Železaru najsavremenijom tehnologijom, kakvu imaju njene druge fabrike širom sveta, ali uvešće i drugačiji odnos menadžmenta prema radnicima, dobavljačima, kupcima...

"U toj promeni očekujem veliki napredak i unapređenje ukupnog poslovanja", rekao je Sertić.

On je dodao da će ugovor o prodaji Železare biti objavljen "za dan-dva", i konstatovao da nije isto kada se nabavljaju sirovine za veliku proizvodnju od 50 miliona tona godišnje, nasuprot za jednu visoku peć, kao što je bilo do sada.

Kada je reč o dugovima smederevske fabrike Sertić je istakao da će se taj problem resavati u narednom periodu, da će jedan deo biti rešen kroz kupoprodajnu cenu, ali je istakao da se država neće posebno zaduživati kako bi oni bili vraćeni.

Na pitanje da li pritisak Brisela na Kinu da smanji proizvodnju može da utiče na poslovanje Železare u Smederevu, Sertić je objasnio da je problem sa Kinezima i pojedinim fabrikama iz Južne Amerike nastao prošle godine jer su prodavali svoje proizvode na tržištu Evropske unije ispod realnih cena.

"Nama ovde je pre svega interes da poboljšavanjem performansi Železare dobijemo gotove prozivode koji imaju višu tržišnu vrednost. Kada se budu uložila sredstva, ne samo u postojeće pogone, nego i u nove procese koji će omogućiti da se završi viša prerada limova i čelika, koji će moći da bude prodavan za stvari koje do dnaas nikada nismo prodavali", rekao je Sertić.

On je kao primer naveo proizvođača automobila Fijat koji, kako je rekao, ne kupuje čelik u Srbiji, već ga uvozi.

"To je zato što nismo imali liniju za galvanizaciju. Danas više ne postoji nijedan automobil na svetu koji se pravi od običnih limova. I to je prostor u kojem ćemo, zajedno sa kineskim parterima, raditi", rekao je Sertić i naglasio da je posao Hestila da obezbedi tržište, sredstva, nauči radnike novim poslovima i uvede novu filozofiju poslovanja.