„Za bezbednu decu na svim igralištima – održavajmo igrališta, čuvajmo decu“
U cilju unapređenja bezbednosti dečjih igrališta, danas je startovala nacionalna medijska kampanja Ministarstva privrede pod sloganom „Za bezbednu decu na svim igralištima – održavajmo igrališta, čuvajmo decu“.
Ministarstvo privrede je 2018. godine donelo, a 2019. unapredilo Pravilnik o bezbednosti dečjih igrališta koji se odnosi na sva javno dostupna dečja igrališta na otvorenom prostoru, uključujući i igrališta u vrtićima, školama, ugostiteljskim objektima i sl. Ovim tehničkim propisom se prvi put u Republici Srbiji propisuju zahtevi za bezbednost dečjih igrališta zasnovani na evropskim standardima u pogledu postavljanja, opreme, podloge, materijala, projektovanja i izrade samog igrališta.
Proveru usaglašenosti sa zahtevima predviđenim Pravilnikom kao i usaglašenost opreme i podloga za dečja igrališta sprovode Imenovana tela za ocenjivanje usaglašenosti. Ministarstvo privrede imenovalo je 6 tela obuhvatajući sve propisane postupke ocenjivanja usaglašenosti koje predviđa ovaj tehnički propis. Nadležnost za inspekcijski nadzor ima komunalna inspekcija, kao i republička tržišna inspekcija, a u najvećem broju slučajeva vlasnik igrališta je lokalna samouprava, odnosno grad, ili su to vlasnici/korisnici objekata na kojima se igralište nalazi (restorani, benzinske pumpe, hoteli, privatni vrtići i slično). Oni imaju obavezu da održavaju igralište tokom celog veka upotrebe. Javni registar imenovanih tela za ocenjivanje usaglašenosti nalazi na internet stranici:
https://tehnis.privreda.gov.rs/ci/tehnis-pretraga-registara.html#/itou/… ili: https://tehnis.privreda.gov.rs/tehnicki-propisi/Neharmonizovani-tehnick…, a Pravilnik se ne odnosi i ne primenjuje na luna/zabavne parkove, avantura parkove, sportske terene i teretane na otvorenom.
Kampanja tokom oktobra „Za bezbednu decu na svim igralištima – održavajmo igrališta, čuvajmo decu“ deo je promotivnih aktivnosti finansiranih iz evropskih pretpristupnih fondova u okviru projekta IPA 2017 „Podrška bezbednijim proizvodima“ a sprovodi se emitovanjem TV spota na RTS-u i na 30 lokalnih TV stanica.