Projekat E-PAPIR za bolju „komunikaciju“ privrede i države
Pomoćnica ministra privrede Katarina Obradović Jovanović izjavila je danas da je cilj projekta "E- PAPIR" da olakša privrednicima razumevanje poslovnog okruženja i obavljanje svih administrativnih poslova sa državnom upravom.
"Ministarstvo privrede od početka učestvuje u ovoj inicijativi. Ovde smo da sumiramo rezultate, ali i da pripremimo učesnike za narednu fazu u kojoj bi trebalo da se završi optimizacija postupaka i da se veća pažnja posveti digitalizaciji, od koje bi mala i srednja preduzeća mogla da imaju najveću korist", rekla je Obradović Jovanović na konferenciji o poboljšanju uslova poslovanja i smanjenja administrativnog opterećenja privrede koja je održana u Beogradu, a na kojoj je učestvovala i predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić.
Premijerka Brnabić je rekla da je cilj projekta "E-PAPIR – od šaltera do digitalne transformacije” da se smanje administrativni troškovi privrede za 15 do 20 odsto do 2021. godine.
Od 1. juna 2017. godine kada je pušten u rad sistem za automatsku razmenu podataka, više od 5,3 miliona podataka je automatski, elektronski razmenjeno u okviru javne uprave.
"To znači da 5,3 miliona papira grđani i privreda nisu sakupljali od šaltera do šaltera, od kancelarije do kancelarije. Toliko papira nije štampano, toliko smo uštedeli", rekla je premijerka.
Cilj projekta je da sve administrativne poslove građani i privreda, za koje su morali da odlaze od šaltera do šaltera, obavljaju jednim „klikom iz fotelje“.
Realizaciju projekta finansira Fond za dobru upravu Vlade Velike Britanije, EU kroz IPA pretpristupne fondove, Nemačka organizacija za razvojnu saradnju GIZ.
Šef delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici kaže da je projekat važan posebno za mala i srednja preduzeća koja čine 35 odsto BDP-a u Srbiji.
Vršilac dužnosti Republičkog sekretarijata za javne politike Bojana Tošić kaže da je značajno što su i privrednici imali priliku da daju sugestije i predloge šta ih muči i šta bi moglo da se menja.