Пројекат Е-ПАПИР за бољу „комуникацију“ привреде и државе
Помоћница министра привреде Kатарина Обрадовић Јовановић изјавила је данас да је циљ пројекта "Е- ПАПИР" да олакша привредницима разумевање пословног окружења и обављање свих административних послова са државном управом.
"Министарство привреде од почетка учествује у овој иницијативи. Овде смо да сумирамо резултате, али и да припремимо учеснике за наредну фазу у којој би требало да се заврши оптимизација поступака и да се већа пажња посвети дигитализацији, од које би мала и средња предузећа могла да имају највећу корист", рекла је Обрадовић Јовановић на конференцији о побољшању услова пословања и смањења административног оптерећења привреде која је одржана у Београду, а на којој је учествовала и председница Владе Србије Ана Брнабић.
Премијерка Брнабић је рекла да је циљ пројекта "Е-ПАПИР – од шалтера до дигиталне трансформације” да се смање административни трошкови привреде за 15 до 20 одсто до 2021. године.
Од 1. јуна 2017. године када је пуштен у рад систем за аутоматску размену података, више од 5,3 милиона података је аутоматски, електронски размењено у оквиру јавне управе.
"То значи да 5,3 милиона папира грђани и привреда нису сакупљали од шалтера до шалтера, од канцеларије до канцеларије. Толико папира није штампано, толико смо уштедели", рекла је премијерка.
Циљ пројекта је да све административне послове грађани и привреда, за које су морали да одлазе од шалтера до шалтера, обављају једним „кликом из фотеље“.
Реализацију пројекта финансира Фонд за добру управу Владе Велике Британије, ЕУ кроз ИПА претприступне фондове, Немачка организација за развојну сарадњу ГИЗ.
Шеф делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици каже да је пројекат важан посебно за мала и средња предузећа која чине 35 одсто БДП-а у Србији.
Вршилац дужности Републичког секретаријата за јавне политике Бојана Тошић каже да је значајно што су и привредници имали прилику да дају сугестије и предлоге шта их мучи и шта би могло да се мења.