Мобилна навигација
Министарство привреде Републике Србије
24. mar 2025.

Oglas o javnom konkursu za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta

Na osnovu člana 54. Zakona o državnim službenicima („Službeni glasnik RS“, br. 79/05, 81/05 – ispravka, 83/05 – ispravka, 64/07, 67/07-ispravka, 116/08, 104/09, 99/14, 97/14, 94/17, 95/18 i 157/20, 142/22 i 13/25 - US) i člana 9. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Službeni glasnik RS“, br. 2/19 i 67/21) Ministarstvo privrede,  oglašava

 

 

JAVNI KONKURS ZA POPUNjAVANjE IZVRŠILAČKOG RADNOG MESTA

 

 

I  Organ u kome se radno mesto popunjava:  Ministarstvo privrede, Beograd, Kneza Miloša br.20.

 

II Radno mesto koja se popunjava:

 

  1. Radno mesto za kancelarijske i evidencione poslove, zvanje referent, Odsek za pripremu investicionih projekata, Odeljenje za investicije, Sektor za investiciona ulaganja - 1 izvršilac.

 

Opis poslova: Vrši prijem i evidenciju predmeta, ažurira i arhivira obrađene predmete u Odeljenju; vodi knjigu dolazne i odlazne pošte u Odeljenju i pruža obaveštenja o predmetima; obavlja pisanu korespodenciju za potrebe Odseka i Odeljenja sa drugim organima i organizacijama, institucijama, pravnim i fizičkim licima; sarađuje sa organima i organizacijama, institucijama, pravnim i fizičkim licima u cilju pružanja informacija ili dostavljanja relevantnih podataka; obavlja i druge poslove po nalogu šefa Odseka.

 

Uslovi: Srednja stručna prema društvenog, prirodnog, tehničkog smera ili gimnazija; najmanje dve godine radnog iskustva u struci; položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta.

 

Mesto rada: Beograd, Kneza Miloša 20;

 

III Vrsta i trajanje radnog odnosa: radno mesto popunjava se zasnivanjem radnog odnosa na neodređeno vreme.

           

IV  Faze izbornog postupka i učešće kandidata:

Izborni postupak sprovodi se iz više obaveznih faza sledećim redosledom: provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija, provera ponašajnih kompetencija i intervju sa konkursnom komisijom.

 

U svakoj fazi izbornog postupka vrši se vrednovanje kandidata i samo kandidat koji ispuni unapred određeno merilo za proveru određene kompetencije u jednoj fazi izbornog postupka može da učestvuje u proveri sledeće kompetencije u istoj ili narednoj fazi izbornog postupka.

 

U izbornom postupku proveravaju se: 

 

  1. Opšte funkcionalne kompetencije, i to:

 

  • „Organizacija i rad državnih organa Republike Srbije“ - proveravaće se putem  testa, na računaru;
  • „Digitalna pismenost“ – proveravaće se rešavanjem zadataka praktičnim radom na računaru;
  • „Poslovna komunikacija“ – proveravaće se pisanom simulacijom na računaru.

           

Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije „Digitalna pismenost“ (posedovanja znanja i veština u osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabelarne kalkulacije), ako učesnik konkursa poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o posedovanju znanja i veština iz navedenih oblasti i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije „Digitalna pismenost“, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu * Rad na računaru), dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.

Konkursna komisija može odlučiti da se kandidatu izvrši provera navedene kompetencije ako uvidom u dostavljeni dokaz ne može potpuno da oceni posedovanje ove kompetencije.

 

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na sajtu Službe za upravljanje kadrovima, www.suk.gov.rs.

 

V Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:

 

Posebne funkcionalne kompetencije: Nakon prijema izveštaja o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji su ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija, vrši se provera posebnih funkcionalnih kompetencija, i to:

 

- Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada administrativni poslovi (tehnike evidentiranja i ažuriranja podataka u releventnim bazama podataka) - proveravaće se putem pisane simulacije;

- Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - propisi iz delokruga radnog mesta (Uredba o klasifikaciji dokumentarnog materijala sa rokovima čuvanja) - proveravaće se putem pisane simulacije;

 

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru posebnih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na internet prezentaciji Ministarstva privrede www.privreda.gov.rs.

 

VI Provera ponašajnih kompetencija:

 

 Ponašajne kompetencije: upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost, posvećenost i integritet - proveravaće se putem psihometrijskih testova i intervjua baziranog na kompetencijama.

 

VII Intervju sa konkursnom komisijom i vrednovanje kandidata: procena motivacije za rad na radnom mestu i prihvatanje vrednosti državnih organa -  proveravaće se putem intervjua sa konkursnom komisijom.

 

VIII Prijava na javni konkurs: vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima (www.suk.gov.rs) i Ministarstva privrede (www.privreda.gov.rs) i u štampanoj verziji na pisarnici Ministarstva privrede, Kneza Miloša br. 20, Beograd.

 

Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Podnosilac prijave se obaveštava o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačen za dostavu obaveštenja.

 

Napomena:

Primer pravilno popunjenog obrasca prijave može se pogledati na blogu Službe za upravljanje kadrovima (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) u odeljku ,,Obrazac prijave''.

 

IX Rok za podnošenje prijava: rok za podnošenje prijava je 8 (osam) dana i počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja javnog konkursa u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

 

X Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave: prijave na konkurs šalju se poštom na adresu Ministarstvo privrede, Kneza Miloša broj 20, 11000 Beograd ili se predaju neposredno na pisarnicu Ministarstva privrede, Kneza Miloša broj 20, 11000 Beograd sa naznakom „Za javni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta ”.

 

XI Lica zadužena za davanje obaveštenja o javnom konkursu: Dragana Markićević i Nataša Stefanović, tel: 011/3642833, od 10.00 do 13.00 časova.

 

XII Opšti uslovi za zaposlenje: državljanstvo Republike Srbije; da je učesnik konkursa punoletan; da učesniku konkursa ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

 

XIII Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom: original ili overena fotokopija uverenja o državljanstvu; original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema; original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu); original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti kojima se dokazuje na kojim poslovima, u kom periodu i sa kojom stručnom spremom je stečeno radno iskustvo).

 

Primer pravilno popunjene potvrde poslodavca može se pogledati na blogu Službe za upravljanje kadrovima (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) u odeljku ,,Predaja dokumenata.” U okviru koraka “Predaja dokumenata” možete preuzeti šablon potvrde koju poslodavac može da popuni.

 

Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih podnosi original ili overenu fotokopiju rešenja o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenje da je neraspoređen. 

 

Svi dokazi prilažu se u originalu ili fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao). Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskoj upravi.

 

Svi dokazi koji se prilažu moraju biti na jeziku i pismu koji je u službenoj upotrebi državnih organa Republike Srbije, u suprotnom moraju biti prevedeni i overeni od strane  ovlašćenog sudskog tumača.

 

Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija: izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o državljanstvu i uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima/uverenje o položenom pravosudnom ispitu.

Zakonom o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, br. 18/16, 95/18 - autentično tumačenje i 2/23-US) propisano je, između ostalog, da je organ dužan da po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom, vrši uvid u podatke o činjenicama neophodnim za odlučivanje o kojima se vodi službena evidencija, da ih pribavlja i obrađuje (član 9. stav 3.); da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama (član 103. stav 3).

 

Potrebno je da učesnik konkursa u delu Izjava*, u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.

 

 

XIV Rok za podnošenje dokaza: kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom, pozivaju se da u roku od 5 (pet) radnih dana od dana prijema obaveštenja dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.

Kandidati koji ne dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na navedenu adresu Ministarstva privrede.

 

XV Datum i mesto provere kompetencija kandidata u izbornom postupku: sa kandidatima čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti, počev od 25. marta 2025. godine, o čemu će kandidati biti obavešteni na način koji navedu u svojim prijavama.

           

Provera opštih funkcionalnih kompetencija, posebnih funkcionalnih kompetencija i ponašajnih kompetencija će se obaviti u Službi za upravljanje kadrovima, u Palati „Srbija“, Novi Beograd, Bulevar Mihajla Pupina broj 2 (istočno krilo). Intervju sa Konkursnom komisijom će se obaviti u prostorijama Ministarstva privrede, Kneza Miloša broj 20. u Beogradu.

 

Kandidati koji su uspešno prošli jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na kontakte (brojeve telefona ili email adrese), koje navedu u svojim obrascima prijave.

 

Napomene:

Saglasno članu 9. Zakona o državnim službenicima kandidatima su pri zapošljavanju u državni organ pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i izbor kandidata se vrši na osnovu provere kompetencija.

 

Kao državni službenik na izvršilačkom radnom mestu može da se zaposli i lice koje nema položen državni stručni ispit, ali je dužno da ga položi u propisanom roku. Položen državni stručni ispit nije uslov, niti prednost za zasnivanje radnog odnosa. Probni rad je obavezan za sve koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu. Probni rad za radni odnos na neodređeno vreme traje šest meseci. Državni službenik na probnom radu, koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme i državni službenik koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme a koji nema položen državni stručni ispit, polaže državni stručni ispit u roku od šest meseci od dana zasnivanja radnog odnosa.

 

Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene.

Javni konkurs sprovodi konkursna komisija koju je imenovao ministar privrede.

 

Ovaj konkurs se objavljuje na internet prezentaciji i oglasnoj tabli Ministarstva privrede (www.privreda.gov.rs), na portalu e-uprave, na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima (www.suk.gov.rs), na internet prezentaciji i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

 

Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.