Мобилна навигација
22. окт 2015.

Машински факултет се укључио у модернизацију Железнице

У Министарству привреде је данас потписан Меморандум о сарадњи између ЈП Железнице Србије и Машинског факултета који предвиђа стручну подршку тог факултета у модернизацији железничког система.

Меморандум, којим су утврђени оквири сарадње, размена искуства, трансфер знања и технологије, стручно усавршавање запослених и обезбеђење стручних експертиза и консултација су потписали генерални директор Железница Србије Мирослав Стојчић и декан Машинског факултета Радивоје Митровић , а свечаности је присуствовао и државни секретар у Министарству привреде Милош Петровић.

Државни секретар Милош Петровић је изјавио да је сарадња Железница и Машинског факултета успостављена уз подршку тог министарства.

Петровић је рекао да је покренута акција повезивања универзитета са привредом истичући да постоји велики простор за сарадњу Железница Србије и Машинског факултета, јер на том факултету постоји смер за железнице.

"Мислимо да пројекти Машинског факултета могу да појефтине одржавање техничких система Железнице, које ту имају енормне трошкове", нагласио је Петровић.

Он је додао да Министарство привреде и на тај начин покушава промени пословање јавних предузећа у Србији, али тако и да упосли младе стручњаке.

Стојчић је подсетио да је у току реформа целокупног железничког система, чији је циљ управо модернизација, увођење нових технологија, информатичка подршка, смањивање трошкова, обука радне снаге и друго.

"У обавези смо да пружимо нешто ново и квалитетније и да заједнички променимо слику српских железница и наше земље", поручио је Стојчић.

Он је казао да су много процеси у оквиру пословања железнице застарели и да тај систем мора да се мења и осавремени.

Митровић је истакао да је Машински факултет увек био перјаница Универзитета у Београду, који спада у пет најбољих у Југостичној Европи.

"Чињеница да свет то више препознаје и цени него ми ме нерадује, али сам уверен да ћемо и ми схватити колико је то важно бити међу 400 најбољих универзитета у свету од укупно око 22.500, што је фантастичан резултат који Србија одавно није постигла ни у једној области", истакао је он.

Митровић је нагласио да Машински факултет има много тога да понуди Железницама Србије и помогне у реализацији многих пројеката.

"У наредном периоду ћемо у ове процесе укључити и Министарство просвете, науке и технолошког развоја, да субевенције које се дају за научно-истраживачке пројекте усмере на теме од интреса за железницу, електропривреду и многе друге компаније", рекао је Митровић.

Он је истакао да је циљ да се велики научни потенцијал који Србија има комерцијализује, од чега ће грађани имати велику корист.

Митровић је предложио да Железнице део запослених усмере на усавршавање на Машинском факултету, како би имале штo