Мобилна навигација
27. апр 2018.

Пројекат „е-ПАПИР“ смањује процедуре и штеди новац

Пројекат „е-ПАПИР“ који је покренула Влада Србије, са циљем да до 2021. године успостави јединствени регистар процедура, у циљу оптимизације и могућности да привредници електронским приступом прођу кроз различите процедуре неопходне за пословање, представљен је данас у Београду.

Конференцију је отворила председница Владе Србије Ана Брнабић, а говорили су и помоћница министра привреде Катарина Обрадовић Јовановић, шеф Делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици, амбасадор Велике Британије у Београду Денис Киф, као и в.д. директора Републичког секретаријата за јавне политике Бојана Тошић.

Премијерка Ана Брнабић рекла је да поједностављивање и дигитализација административних поступака штеде време и новац привреди и државној управи, а уједно смањују и могућност корупције.

„Овај процес највише помаже малим и средњим предузећима, која немају велике правне тимове и осетљива су на администрацију“, рекла је премијерка Брнабић и поручила да ће Влада бити упорна у спровођењу пројекта.

Помоћница министра привреде Катарина Обрадовић Јовановић изјавила је да ће кроз пројекат „е-ПАПИР“, први пут сви административни поступци са којима се привреда сусреће у комуникацији са државном управом бити систематски пописани и дигитализовани.

„Намера нам је да системски оптимизујемо, учинимо јавно доступним и дигитализујемо све дозволе, сагласности и друга акта која су привредницима неопходна. Другим речима, све оно за шта је било потребно да се одлази на шалтер и где је привреда имала проблема. Циљ Министарства привреде је да што више олакша процедуре и омогући уштеде и времена и пара привредницима“, рекла је Обрадовић Јовановић.

Напредак Србије у реформама у многим областима неспорно потврђује и Европска унија у својим извештајима, а а шеф Делегације ЕУ у Београду Сем Фабрици истиче да је реформа у оквиру пројекта „е-ПАПИР“ кључна за мала и средња предузећа. Очекивани резултати пројекта "е - ПАПИР" до 2021. године су успостављање регистра свих административних поступака, оптимизација 500 најучесталијих и најскупљих поступака, дигитализација 100 поступака за издавање дозвола, сагласности и друго, као и смањење административних трошкова привреде за минимум 15 одсто (са тренутних 3,46 одсто на 3 одсто БДП-а).

До сада су се у овај пројекат Владе Србије укључиле 84 институције јавне управе на републичком нивоу, а пописано је око 2.500 административних поступака, док су сви поступци једнобразно описани и унети у електронску базу.